Szukaj

Czereśnia i jej zalety

Pawel, 02.10.2020
Czereśnia i jej zalety

    Przypominacie sobie pewnie jak to będąc dziećmi zrywaliście po dwie czereśnie bądź wiśnie i zakładaliście sobie na uszy jak kolczyki zjadając je później ze smakiem? Możliwe, że wasze dzieci również tak będą robić...

     Są tak słodkie i pyszne, że traktujemy je jak deser i nie zdajemy sobie nawet sprawy z ich wielu zdrowotnych właściwości, których ani trochę nie brakuje! Dzisiaj mowa będzie o tych pięknych bordowych owocach.
    No więc co dobrego jest w czereśniach, by można je podawać naszym pociechom? Czereśnia, rosnąca w polskim klimacie posiada najróżniejsze tłuszcze, węglowodany, błonnik, cukry, kwasy organiczne, minerały i witaminy. Ze względu na swój zasadowy charakter, czereśnie odkwaszają organizm, poprawiając równowagę kwasowo-zasadową.
    Czereśnie w 80 proc. składają się z wody i mają niewiele, bo zaledwie ok. 55 kalorii w 100 g. To bardzo dobry sposób przyjemnego nawadniania organizmu w upalne dni.
    Owoc jest bogatym źródłem minerałów takich jak chlor, cynk, fosfor, magnez, miedź, siarka, sód, wapń i żelazo. W czereśniach znajdziemy aż 225 mg potasu, który korzystnie wpływa na układ krążenia, nerki stawy oraz usuwa nadmiar soli z organizmu.
    Porcja czereśni dostarcza nam też dużej dawki jodu - zalecanego przy problemach z tarczycą - którego jest więcej niż w niektórych rybach morskich. Pierwiastek wspomaga też produkcję hormonów tarczycy, które między innymi regulują przemianę materii.
    Jest również bogata w - witaminy A, witaminy z grupy B (witamina B1, B2, B3, B6, B9, B12, a przede wszystkim witamina B5, wspomagająca leczenie artretyzmu i chorób pęcherza moczowego), witamina C, E i K. Dzięki witaminom A i C, działa oczyszczająco i odtruwająco. Obecność bioflawonoidów u czereśni, zwłaszcza intensywnie czerwonej, jest zaliczana do przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki.
    Czereśnie są bogate w cukry - dostarczają 12,82 g w 100 g produktu. Mimo to samej sacharozy jest bardzo niewiele, dzięki czemu indeks glikemiczny czereśni jest niski i wynosi 22.
    Najzdrowsze są te czereśnie o krwistoczerwonej, wręcz bordowej barwie. Mają najwięcej antocyjanów, czyli związków, które działają korzystnie na komórki nerwowe chroniąc je przed uszkodzeniem. Z takich właśnie powstają nasze przetwory owocowe CZEREŚNIA. 

Mimo tych wszystkich zalet trzeba jednak powiedzieć o kilku wadach.

Dietetycy ostrzegają, by nie spożywać czereśni bezpośrednio przed mięsnym posiłkiem, białko zawarte w mięsie gorzej się trawi. Czereśnie są bowiem ciężkostrawne, dlatego powinno się po nie sięgać w umiarkowanych ilościach.

Osobom zmagającym się z dolegliwościami żołądka zaleca się spożywanie przetworów takich jak kompot lub słoik przetworzonych owoców. Pod wpływem gotowania dochodzi do obniżenia się aktywności kwasów organicznych, dzięki czemu nasz żołądek jest bezpieczny. 

  Poza tym czereśni nie należy jeść na pusty żołądek i popijać ich wodą czy mlekiem, gdyż może to spowodować biegunkę, o czym niestety wielu z nas mogło przekonać się w dzieciństwie.

Czereśnie mogą być również bardzo zdrowym smakołykiem dla kobiet w ciąży, jeśli tylko pamiętają, by nie jeść ich w dużych ilościach i tylko dobrze umyte. Są one bardzo bogate w cukry – dostarczają 12,82 g w 100 g produktu. Mimo to samej sacharozy jest bardzo niewiele, dzięki czemu ich indeks glikemiczny jest niski i nie wynosi więcej niż 22.
Czereśnie są problematyczne w diecie kobiet karmiących, ponieważ mogą przyczynić się u dziecka do kolki czy bólu brzucha.

Jeśli chcesz je podać swojemu dziecku to się nie krępuj, tylko pamiętaj, by nie podać ich z pestką! Naturalna słodycz zastąpi sztuczną powodując taki sam uśmiech na twarzach dzieci. Więc czym prędzej nie czekaj na sezon czereśni i zakup naszą CZEREŚNIĘ bo u nas sezon na nie jest cały rok...


Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów